La història d’Isuzu: des dels clàssics Bellett i 117 Coupé fins al D-Max EV

Quan pensem en Isuzu, molts imaginem camions o pick-ups, però la trajectòria de la marca japonesa va molt més enllà: va començar amb models de passatger, va passar per coupés i, avui dia, arriba al món dels vehicles elèctrics amb el seu D-Max EV. En aquest article farem un viatge cronològic i parlarem dels clàssics Bellett i 117 Coupé, recorrerem les dècades intermèdies i veurem com Isuzu arriba al seu futur elèctric.

De l’origen a la dècada dels 60 — l’inici d’Isuzu

Els primers passos: de l’empresa naval al motor 

Isuzu té les seves arrels en la indústria naval i mecànica, i originalment va fabricar vehicles sota llicència abans de desenvolupar models propis. El salt cap al disseny intern va obrir la porta amb el Bellett, un model que marca un punt de partida.

El Bellett: el primer pas vers l’autonomia 

El Bellett va ser produït entre 1963 i 1973 i es considera un dels primers models de producció completament desenvolupats per Isuzu. Aquesta berlina compacta es va oferir en diverses variants: dues i quatre portes, coupé, la versió “Express” (vehicle comercial), fins i tot una versió pick-up molt limitada anomenada Wasp.

Característiques del Bellett 

  • Motors de gasolina entre 1,3 L i 1,8 L, així com una versió dièsel d’1,8 L.
  • Va ser un vehicle esportiu precoç per a Isuzu, amb la versió 1600 GT que va inaugurar la gabella de l’acrònim “GT” al mercat japonès.
  • A finals de la dècada dels 60, es va llançar la versió Bellett 1600 GT-R, amb motiu d’homologacions en competició. Aproximadament 1.400 unitats van ser fabricades entre 1969 i 1973.

Aquest model va ser també un instrument d’exportació per Isuzu, obrint-se camí a mercats externs.

L’època daurada dels coupés — el 117 Coupé i la transició 

Naixement del 117 Coupé: aliança amb Giugiaro

El 117 Coupé va ser presentat com a concepte a Ginebra el 1966 i va entrar en producció el 1968. El seu disseny va venir de la mà de Giorgetto Giugiaro, confiant Isuzu en una estètica europea per reforçar la seva imatge.

La producció del 117 Coupé es va estendre fins al 1981, amb unes xifres inferiors a 90.000 unitats.

La fi dels turismes en la gamma

Després de l’era del 117 Coupé, Isuzu va anar retirant gradualment els models de passatgers i es va centrar més en vehicles comercials, camions i pick-ups. Aquesta transició va permetre que la marca consolidés el seu prestigi en durabilitat i fiabilitat mecànica.

La formació de l’era del pick-up: d’Isuzu Faster al D-Max 

De l’Isuzu Faster al D-Max 

Per entendre d’on ve el D-Max, cal mirar enrere: el model Faster, llançat més o menys l’any 1972, és considerat un avantpassat espiritual dels pick-ups moderns d’Isuzu.

El D-Max va aparèixer l’any 2002, orientat als mercats globals. Exemples de la seva evolució:

  • Primera generació (2002–2011): compartia plataforma amb el Chevrolet Colorado / Rodeo en molts mercats.
  • Segona generació (2011–2019): es va reforçar xassís, va adoptar arquitectures més modernes i va millorar el rendiment i la robustesa.
  • Tercera generació (2019…): nova «Dynamic Drive Platform», major rigidesa, millor seguretat i modernització tecnològica.


El D-Max ha estat àmpliament considerat com un dels pick-ups més fiables i versàtils del mercat.

L’arribada de l’electrificació: el D-Max EV 

Avançant cap al futur, Isuzu ha anunciat la versió elèctrica del seu pick-up: el D-Max EV. Alguns detalls:

  • Utilitza una bateria de 66,9 kWh i un esquema de doble motor elèctric en tracció total (4WD).
  • L’autonomia estimada és d’uns 263 km segons el cicle WLTP.
  • Pot remolcar fins a 3.500 kg, mantenint la capacitat de càrrega pràcticament igual a la dels models dièsel.
  • El llançament comercial estava previst a Europa aquest 2025, amb les primeres entregues a començaments de 2026.


Així doncs, el D-Max EV suposa la fusió entre la tradició d’Isuzu en robustesa i la voluntat de mirar cap a la mobilitat sostenible.

ISUZU GIRONA BOADELLA VALLSMADELLA – Taller i concessionari oficial Isuzu a Girona 

La història d’Isuzu és la d’una marca que ha sabut reinventar-se sense perdre l’essència. Des del Bellett fins al 117 Coupé, passant per dècades centrades en els pick-ups, fins a arribar al D-Max EV, Isuzu ha recorregut un camí de transformació sostinguda.