Quan pensem en Isuzu, molts imaginem camions o pick-ups, però la trajectòria de la marca japonesa va molt més enllà: va començar amb models de passatger, va passar per coupés i, avui dia, arriba al món dels vehicles elèctrics amb el seu D-Max EV. En aquest article farem un viatge cronològic i parlarem dels clàssics Bellett i 117 Coupé, recorrerem les dècades intermèdies i veurem com Isuzu arriba al seu futur elèctric.
Isuzu té les seves arrels en la indústria naval i mecànica, i originalment va fabricar vehicles sota llicència abans de desenvolupar models propis. El salt cap al disseny intern va obrir la porta amb el Bellett, un model que marca un punt de partida.
El Bellett va ser produït entre 1963 i 1973 i es considera un dels primers models de producció completament desenvolupats per Isuzu. Aquesta berlina compacta es va oferir en diverses variants: dues i quatre portes, coupé, la versió “Express” (vehicle comercial), fins i tot una versió pick-up molt limitada anomenada Wasp.
Aquest model va ser també un instrument d’exportació per Isuzu, obrint-se camí a mercats externs.
El 117 Coupé va ser presentat com a concepte a Ginebra el 1966 i va entrar en producció el 1968. El seu disseny va venir de la mà de Giorgetto Giugiaro, confiant Isuzu en una estètica europea per reforçar la seva imatge.
La producció del 117 Coupé es va estendre fins al 1981, amb unes xifres inferiors a 90.000 unitats.
Després de l’era del 117 Coupé, Isuzu va anar retirant gradualment els models de passatgers i es va centrar més en vehicles comercials, camions i pick-ups. Aquesta transició va permetre que la marca consolidés el seu prestigi en durabilitat i fiabilitat mecànica.
Per entendre d’on ve el D-Max, cal mirar enrere: el model Faster, llançat més o menys l’any 1972, és considerat un avantpassat espiritual dels pick-ups moderns d’Isuzu.
El D-Max va aparèixer l’any 2002, orientat als mercats globals. Exemples de la seva evolució:
El D-Max ha estat àmpliament considerat com un dels pick-ups més fiables i versàtils del mercat.
Avançant cap al futur, Isuzu ha anunciat la versió elèctrica del seu pick-up: el D-Max EV. Alguns detalls:
Així doncs, el D-Max EV suposa la fusió entre la tradició d’Isuzu en robustesa i la voluntat de mirar cap a la mobilitat sostenible.
La història d’Isuzu és la d’una marca que ha sabut reinventar-se sense perdre l’essència. Des del Bellett fins al 117 Coupé, passant per dècades centrades en els pick-ups, fins a arribar al D-Max EV, Isuzu ha recorregut un camí de transformació sostinguda.
Últimes notícies
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.