Des de fa anys, molts pagesos i professionals del món rural escullen l’Isuzu D-Max com a vehicle de confiança. Però, què és el que realment el fa destacar en l’entorn agrícola? En aquest article analitzarem, amb detall i sense floritures, les raons que fan que l’Isuzu D-Max sigui una opció recurrent per al camp.
Una de les claus de l’èxit rural del D-Max és la seva base robusta: un xassís tipus “ladder frame” que aguanta forces elevades i treball continuat, fins i tot sota càrrega. Aquesta estructura és més rígida i estable quan es tracta de transportar eines, farratge o maquinària pesant.
A més, en versions més noves, Isuzu ha reforçat el xassís i ha aplicat un millor tractament anticorrosiu per resistir l’ambient polsegós, humit o amb salinitat.
Per a un pagès, no n’hi ha prou amb conduir per pista: cal remolcar, transportar, moure càrrega pesada. En aquest sentit, l’Isuzu D-Max ofereix:
Aquestes característiques fan que l’Isuzu D-Max rendeixi bé tant a les zones de cultiu com en pistes de muntanya o zones remotes.
L’Isuzu D-Max incorpora motors dièsel moderns que busquen la millor relació entre potència i eficiència. Per exemple, la versió N60 muntada a Europa disposa d’un motor d’1,9 litres amb turbocompressor que genera al voltant de 164 CV, amb un consum mitjà raonable per la seva categoria.
Aquest equipament motor permet afrontar pujades exigents o trams de fort pendent sense perdre ritme, tot mantenint un consum que no dispari els costos.
En regions muntanyoses, amb pluges constants o terrenys irregulars, la capacitat off-road i l’equipament de protecció del vehicle marquen la diferència. L’Isuzu D-Max integra proteccions inferiors i un sistema de suspensió adequat per suavitzar irregularitats, fent possible fer trajectes rurals complicats sense risc excessiu.
Un pagès fa desplaçaments múltiples al dia, porta materials amunt i avall i torna per pistes secundàries. En aquests casos, un vehicle que no es “queixi” esdevé imprescindible. L’Isuzu D-Max té reputació de “fer la feina sense protestar”, un valor intangible però molt apreciat al camp.
L’interès d’aquest model no és només per transportar coses: pot fer de vehicle familiar, transport de treball, remolcar, anar a mercats i, de tant en tant, suportar ús domèstic.
Cabines i configuracions de carroseria
L’Isuzu D-Max es pot trobar en versions de cabina simple, cabina doble o intermèdia, depenent de l’ús que se’n vulgui fer (transport de personal o d’equip). Aquesta varietat permet escollir l’equilibri ideal entre capacitat de càrrega i nombre de places.
Elecció entre transmissió manual o automàtica
En usos agrícoles, molts prefereixen caixa manual per control directe, però hi ha versions automàtiques que poden resultar útils per a persones que prefereixen menys fatiga en determinats terrenys.
Elecció de tracció 4×2 o 4×4
Molts pagesos opten per versions 4×2 per estalvi en consum i manteniment, però quan el terreny és complicat —zones muntanyoses o fangoses— la versió 4×4 sol ser indispensable.
Així doncs, per què els pagesos es decanten per l’Isuzu D-Max?
Últimes notícies
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.